Activitats

La Fundació Josep Finestres amb l’objectiu de complir les finalitats que la constitueixen, desenvolupa les següents activitats:

La dedicació de la Fundació Josep Finestres es centra a promoure, organitzar i gestionar clíniques, centres, serveis o unitats hospitalàries, adreçats a desenvolupar activitats de prestació de serveis d’assistència i de suport en els àmbits vinculats a les Ciències de la Salut.

La Fundació gestiona diferents centres sanitaris on els estudiants de l’àmbit sanitari, essencialment de la Universitat de Barcelona, desenvolupen les seves practiques. Així doncs, d’ella depenen l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona i l’Hospital Podològic Universitat de Barcelona i la Clínica Psicològica Universitat de Barcelona Aquests centres ofereixen les instal·lacions i els serveis de suport necessaris per a la realització de la docència clínica als alumnes de grau, màster i postgraus de l’ensenyament d’Odontologia, Podologia i Psicologia de la Universitat de Barcelona.

La docència clínica dels diferents ensenyaments de grau, màster i postgrau, i la participació de professionals permeten realitzar l’assistència a pacients.

L’assistència és la principal font d’ingressos de la Fundació Josep Finestres i permet el seu funcionament de manera sostenible i la seva autonomia.

A l’Hospital Podològic UB trobem els següents serveis: cirurgia podològica, podologia geriàtrica, peu diabètic, ortopodologia o plantilles ortopèdiques, podologia infantil o pediàtrica, podologia esportiva i estudis biomecànics.

A l’Hospital Odontològic UB trobem els següents serveis: cirurgia oral i maxil·lofacial, implantologia, odontologia estètica, pròtesi dental i rehabilitació maxil·lofacial, odontologia preventiva i comunitària, ortodòncia infantil i d’adults, odontopediatria, periodòncia, operatòria dental i endodòncia, unitat de pacients amb patologia associada, unitat de manteniment d’implants, unitat de diagnòstic i tractament de les roncopaties i apnees del son, servei de diagnòstic per la imatge, servei de sedació conscient.

A la Clínica Psicològica UB trobem els següents serveis: la Unitat de Teràpia de la Conducta, la unitat de Neuropsicologia, UBinding; la metodologia per a la detecció, prevenció i tractament de les dificultats lectores o dislèxia i l’ACAP; l’Avaluació de la Cognició l’Atenció i l’Aprenentatge.

Apostant pel coneixement i conscients de la importància que tenen les activitats de recerca en l’àmbit hospitalari, també es potencia la participació en projectes de recerca als centres per tal d’aportar resultats rellevants a la Comunitat Científica.

En conseqüència, la Fundació acull el Comitè d’Ètica i Investigació amb Medicaments de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona (CEIm HOUB). El CEIm HOUB és un organisme independent que té l’objectiu de vetllar per la protecció dels drets, la seguretat i el benestar dels éssers humans que participin en un assaig clínic o a un projecte d’investigació, d’avaluar la correcció metodològica, ètica i legal dels protocols i fer el seguiment dels estudis que es realitzen al nostre centre.

Entre dels projectes més innovadors cal destacar el projecte UBinding, que desenvolupa dia a dia nous recursos per arribar a tots els públics amb problemes lectors.

També cal destacar l’ACAP, un servei que després de registrar els moviments oculars fets mitjançant un eyetracker pot predir amb gran fiabilitat l’existència de trastorn per dèficit d’atenció en nens i adults.