Recerca

Compromís amb la generació i difusió del coneixement mèdic

Nuclis de coneixement científic

A la Fundació Josep Finestres som conscients de la importància que tenen les activitats de recerca en l’àmbit hospitalari i és per això que potenciem la participació en projectes de recerca als nostres centres.

Un dels objectius de la Fundació és poder aportar resultats rellevants a la Comunitat Científica traduint aquests resultats en beneficis per a la societat en general.

Per a fer-ho, la Fundació s’instrumentalitza de la idiosincràsia dels seus centres,

que li permet comptar amb els últims materials, la tecnologia més avançada, els tractaments més innovadors i les metodologies més innovadores de cada sector en l’àmbit de les ciències de la salut. Aprofitant que els centres són veritables nuclis de coneixement científic i que són un punt de trobada entre prestigiosos professors i investigadors de renom, la Fundació Josep Finestres optimitza els recursos humans i materials d’una forma més eficient per fer recerca i aportar més coneixement a la comunitat científica.

Comitè d’Ètica i Investigació amb Medicaments

El Comitè d'Ètica i investigació amb Medicaments (CEIm HOUB), que supervisa estudis generalment de l'Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, però també, de l'Hospital Podològic Universitat de Barcelona; avalua una mitja de 45 estudis l'any.

Comitè d’Ètica i Investigació amb Medicaments

Centres de recerca i projectes d'investigació

Hospital Odontològic UB
Centre líder en la investigació odontològica, és l’únic hospital monogràfic dedicat a la salut bucodental de Catalunya, que ofereix una àmplia cartera de serveis i on els alumnes de grau, postgrau, màster i formació continuada de la UB realitzen les seves pràctiques clíniques sota la tutela de reconegut professorat de la Universitat de Barcelona. La professionalitat, el coneixement, el compromís amb la recerca, l’última tecnologia i el tracte humà exquisit fan d’aquest hospital un centre únic.
Hospital Podològic UB
Hospital monogràfic dedicat a la cura de la salut dels peus mitjançant un ampli ventall de serveis especialitzats líder en el sector de la podologia, on alumnes de grau, Postgrau i màster de l’Ensenyament de Podologia de la Universitat de Barcelona realitzen les seves pràctiques clíniques. Els pacients reben assistència sota la supervisió de professors de prestigi professional i acadèmic de la Universitat.
Projecte UBinding
Es tracta d’una eina per a l’avaluació, adquisició i millora de les habilitats lectores mitjançant jocs, i l’acompanyament d’un psicòleg expert en la metodologia que es planteja. L’entrenament és en línia i consta d’una sessió diària de 10-15 minuts. En uns 7-8 mesos de mitjana, aconsegueix ajudar al 90% dels alumnes a millorar la seva fluïdesa lectora.
Es tracta d’un projecte d’Investigació, Desenvolupament i Innovació (I+D+I) creat per un grup d’investigadors de la Universitat de Barcelona des de l’any 2007 que compta amb el suport del departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de Barcelona i està gestionat per la Fundació Josep Finestres.