Seminari repercusió de la boca seca en la patologia oral

El passat dissabte 14 de desembre es va realitzar a la Facultat d'Odontologia de la Universitat de Barcelona un seminari sobre la boca seca, la boca ardent i la xerostomia.

El seminari va ser organitzat pel màster de medicina bucal de la Universitat de Barcelona i el màster d'odontologia en pacients oncològics i immunocompromesos de la Universitat de Barcelona, ​​tots dos màsters realitzen activitat assistencial a l'Hospital Odontològic Universitat de Barcelona.

L’acte inaugural va anar a càrrec del Dr. Eduardo Chimenos Küstner, metge estomatòleg i professor titular de medicina bucal de la Universitat de Barcelona i del Dr. José López López, metge estomatòleg, professor titular de Medicina Bucal i vicedegà de la Facultat d’Odontologia de la Universitat de Barcelona.

El curs va comptar amb el patrocini de Biocosmetics Laboratories que comercialitza el producte  Xerostom.

El seminari amb el suport de la Societat Espanyola de Medicina Oral (SEMO), de la Societat Espanyola de Disfunció Craniomandibular i Dolor Orofacial (SEDCYDO), i de la Societat Espanyola de Gerontologia (SEGER), va comptar amb la participació de diversos ponents: el Dr. Eduardo Chimenós, el Dr.José López, el Dr. Xavier Roselló, el Dr. Andrés Blanco, el Dr. Enric Jané, la Lcda. Mariona Monfort,  la Dra. Mª Eugenia Rodríguez i la Dra. Margarita Martín,  que varen tractar àmpliament i des de diferents perspectives el tema de la xerostomia, boca seca o hiposialia, síndrome que afecta la qualitat de vida de molts pacients i és molt freqüent en la població adulta.