Tota l'activitat de la Fundació

La web de L’HOUB rep el segell de qualitat del COEC

La web de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona (HOUB) compta amb una nova acreditació. El Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya (COEC) ens ha atorgat el distintiu que ha creat per ajudar a identificar continguts de qualitat a internet sobre temes odontològics.

El segell de qualitat “Web Dental Acreditada (WDA)” certifica que la informació odontològica i sanitària és fiable i de qualitat, que es tracta d’una web estrictament de l’àmbit odontològic i amb un col·legiat responsable, i que ha estat tècnicament revisada per verificar que funcionen adequadament, també per odontòlegs/gues avaluadors, que comproven els continguts que s’ofereixen.

El segell també certifica la correcta diferenciació entre publicitat i continguts o el compliment de la protecció de les dades. A més, suposa un compromís de la Fundació Josep Finestres d’acatar les regles de conducta ètica i deontològica desitjables per a la comunitat mèdica sota el principi del respecte, així com amb el compliment del Codi Deontològic del COEC, dels seus estatuts, de les normes de publicitat que ha elaborat el Col·legi i que estan recollides a l’Observatori de la Publicitat del COEC, i dels principis de bona pràctica que s’han desenvolupat per al programa WDA.

Altres acreditacions dels centres de la Fundació Josep Finestres

Aquesta acreditació se suma a una amb la que ja contaven totes les webs de la Fundació, la “Web Mèdica Acreditada (WMA)”. Tant la web www.hospitalodontologicub.cat  com www.hospitalpodologicub.cat estan acreditades amb aquest segell de confiança i qualitat del Col·legi de Metges de Barcelona, des del 2016.

Un segell que té com a objectiu millorar la qualitat de la informació sanitària a Internet i, per això, basa l'acreditació de les webs amb informació mèdica en els Principis de Bones Pràctiques, uns principis adherits al codi de Deontologia del CoMB. Tanmateix, per aconseguir el distintiu, la web sempre han de comptar amb responsables o col·laboradors/es metges/es.

El programa de certificació de la WMA indexa les nostres pàgines a un índex de webs mèdiques acreditades per a cerques especialitzades a través de WMA Google Search. A més, resulta una de les certificacions més reconegudes pels usuaris segons un estudi realitzat pel Health On the Net Foundation (HONcode).