Participació d'UBinding al programa “De boca a orella” de RTVE

El passat 30 de setembre de 2019, Silvia Tubau, responsable de l’àrea d’assistència d’UBinding i el Dr. Jorge López, responsable de l’àrea de recerca d’UBinding van ser convidats al programa de Ràdio 4 “De boca a orella”, on van participar en una tertúlia sobre la comprensió lectora, acompanyats de l’escriptor Andreu Navarra i la responsable de comunicació de l’Associació Lectura Fàcil, Laia Vidal.

La tertúlia, dirigida per la periodista Silvia Tarragona, va durar una hora aproximadament, en la que es va analitzar la comprensió lectora dels/de les alumnes catalans/es, l’impacte d’aquest fet en el rendiment acadèmic, així com possibles solucions o formes de combatre les dificultats lectores.

Silvia Tubau i Jorge López van intervenir com a experts en la matèria i en representació de l’equip UBinding, una metodologia única per a la detecció, prevenció i superació de les dificultats lectores desenvolupat per la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona i gestionat de forma integral per la Fundació Josep Finestres.

L'equip UBinding Universitat de Barcelona porta més de vuit anys investigant en el camp de la lectura i l'escriptura a nivell internacional i darrerament, la Revista de Logopèdia, Foniatria i Audilogia de l'editorial Elsevier ha publicat un estudi que demostra l’eficàcia d’aquesta metodologia. Si voleu saber més sobre l’estudi científic, feu click aquí: https://www.fundaciojosepfinestres.cat/ca/noticies/105/un-estudi-cientific-prova-leficacia-dubinding-la-metodologia-per-a-la-deteccio-prevencio-i-superacio-de-les-dificultats-lectores-creada-per-la-universitat-de-barcelona

UBinding ofereix una proposta assistencial pedagògica, “Petit UBinding”, amb l'objectiu de facilitar l'adquisició i consolidació de la lectura des dels centres escolars, així com una proposta assistencial familiar, dirigida a aquelles persones que vulguin superar una dificultat lectora, la dislèxia, o simplement millorar la seva lectura.

La metodologia UBinding es basa en una intervenció response to intervention, en la qual la dificultat, els materials i les activitats s'ajusten a cada usuari, les seves característiques i els seus progressos. Aquesta manera d'intervenir segueix un model d'avaluació dinàmica, on els resultats d'una sessió de treball determinen les activitats, la dificultat i les estructures que es treballaran a la sessió de l'endemà.

La metodologia conjuga la utilització d'una aplicació informàtica amb la intervenció de professionals de la psicologia i logopèdia, als quals s'afegeix l'anàlisi d'un equip de professionals de la física i les matemàtiques, donant lloc a un equip interdisciplinari i a una metodologia única en el tractament de les dificultats lectores.

Si vols conèixer més sobre UBinding, fes-ho a:

Per més informació sobre l’article: