Junts per l’Odontologia Solidària

L’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona participa en el programa de pacients oncològics en risc d’exclusió social del Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya (COEC).

La Fundació Josep Finestres, institució que gestiona l’Hospital, ha signat un conveni de cooperació educativa amb el COEC i el màster de la Universitat de Barcelona “Odontologia en pacients oncològics i inmunodeprimits”, per a la realització de pràctiques dels alumnes d’aquest màster.

Aquest projecte, dut a terme a la Clínica Odontològica Solidària del COEC, és pioner en atenció bucodental gratuïta a pacients diagnosticats de càncer de cap i coll i que, per les seves condicions econòmiques no poden fer front als tractament odontològics necessaris previs al tractament de radioteràpia. Aquests tractaments poden arribar a ser determinants per a evitar greus complicacions.