L’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona prestarà els seus serveis a nou centres penitenciaris de Catalunya

L’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, únic centre hospitalari de Catalunya centrat en salut bucodental, prestarà els seus serveis a nou centres penitenciaris del país: el Centre Penitenciari de Dones de Barcelona, el Centre Penitenciari de Joves, Quatre Camins, Brians I, Brians II, Ponent, Puig de les Basses, Tarragona i Lledoners. El passat 1 d’abril es va fer pública la resolució del concurs del Departament de Justícia al qual es va presentar la Fundació Josep Finestres de la UB per oferir serveis d’odontologia a la població dels centres penitenciaris de Catalunya.

Aquesta col·laboració de l’Hospital Odontològic es va iniciar ja el desembre del 2013,  quan se li van adjudicar cinc centres penitenciaris. L’any 2014, el centre va tornar a ser novament l’adjudicatari de sis centres penitenciaris. Durant tot aquest període, els professionals de l’hospital s’han traslladat als diferents centres per prestar aquests serveis.

En total, l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona atendrà una població reclusa d’uns 8000 interns. El vicerector del Grup UB, TIC i Serveis Comuns, Josep Antoni Plana, afirma que el fet d’augmentar a nou els centres penitenciaris on es prestarà servei és «sinònim de professionalitat, bona feina i confiança en l’equip de l’hospital».

Armand Arilla, director general de l’Hospital Odontològic, també s’ha congratulat d’aquest fet i ha volgut destacar que el centre és l’únic d’aquestes característiques al territori català.