Tota l'activitat de la Fundació

La UB destaca als rànquings internacionals QS World University Rankings by Subject.

La UB en xifres

Recentment, la Universitat de Barcelona ha destacat als QS World University Rankings by Subject, la classificació més gran en l'àmbit internacional on s'avalua la posició de 1.559 institucions segons diferents àmbits del coneixement. Concretament, s'ha posicionat als QS World University Rankings by Subject en 42 de les 55 disciplines que es tenen en compte dins aquests rànquings, destacant especialment enguany d'entre les 50 millors universitats del món en Medicina, tot i que cada cop entren més disciplines de la Universitat de Barcelona dins d'aquests rànquings internacionals i amb millors posicions respecte anys anteriors.

Segons les paraules del rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia, «Aquesta edició dels QS World University Rànquings by Subject demostra, de nou, l'excel·lència de la recerca de la Universitat de Barcelona. D'una banda, consolidem el lideratge estatal. D'altra banda, la qualitat de la recerca i l'ensenyament en la UB ho trobem en un ampli ventall de matèries: situem 23 disciplines entre les 100 millors, una més que l'any passat. Podem parlar d'una "diversificació" de la qualitat».

La UB líder en 20 disciplines en l'àmbit estatal

La Universitat de Barcelona també destaca a l'àmbit nacional, sent la primera institució d'entre un total de vint disciplines del coneixement, d'entre les quals destaquem els ensenyaments de Psicologia i Odontologia, disciplines les quals, des de la Fundació Josep Finestres, col·laborem a través dels nostres centres.

Estudiants i docents de la Universitat de Barcelona,  es reuneixen diàriament a les nostres instal·lacions, l'Hospital Odontològic UB, l'Hospital Podològic UB i el Centre de Serveis Psicològics UB i col·laboren en la investigació, l'assistència i l'aprenentatge de les disciplines d'odontologia, podologia i psicologia.