Tota l'activitat de la Fundació

L'Hospital Odontològic UB acull l'estudi publicat a la revista “l’Applied scines” que relaciona la salut oral amb la MPOC

L’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona participa en un interessant estudi publicat darrerament a la revista “Applied scinces” per un grup d’investigadors de l’Hospital Odontològic UB, coordinats pel Dr. López López, Director Facultatiu de l’Hospital, per un grup d’investigadors de Sevilla, coordinats pel Dr. JJ. Segura-Egea i pel Servei de Pneumologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge, coordinat per les doctores Salut Santos i Yuliana Pascual.

Aquest treball és un estudi de casos i controls que relaciona la salut oral amb la patologia pulmonar i conclou amb que els pacients diagnosticats de MPOC (Malaltia Pulmonar Obstructiva Crónica) tendeixen a tenir més dents amb periodontitis apical ≥ 3, més tractaments d’endodòncia realitzats i més càries, ressaltant la importància de controlar la salut bucodental en aquest grup de pacients.

Per accedir al text complet, fes click al següent enllaç: https://mdpi-res.com/d_attachment/applsci/applsci-12-07141/article_deploy/applsci-12-07141.pdf?version=1657883875